ÇİLEKLİ CHEESECAKE


İşte benim en en sevdiğim tatlılardan ve yapmasını da çok sevdiğim tariflerden biri olan cheesecake.Aslında bu tarifi tamamen cahide jibek'in sayfasından aldım ama hazır yapmışken blogumda bulunsun istedim ama isterseniz cahide jibek çizkek yazıp da bulabilirsiniz

Çizkek için malzemeler (26 cm.lik kelepçeli kalıp için)
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağından bir parmak eksik şeker
  • 1 kutu 300 gr.lık labne peyniri
  • 1 su bardağı süzme yoğurt
  • 1 tepeleme yemek kaşığı un
  • bir paket vanilya
Tabanı için
  • 1.5 paket kepekli bisküvi
  • 1 yemek kaşığı dolusu tereyağı
Üst sosu için
  • Bir su bardağı çilek püresi
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 silme yemek kaşığı nişasta
Kolay çizkekin yapılışı
  • Bisküvileri robottan toz haline gelecek şekilde geçirin.
  • Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağını ilave edip birbirine yedirin
  • Kelepçeli kalıbın dibine sıkıca bastırın
  • Şeker ve yumurtayı bir kapta çırpın
  • Diğer dolgu  malzemelerinide ekleyip yeniden karışana kadar çırpın
  • Bu karışımıda kalıba dökün.
  • Önceden ısıtılmış fırında 160 derecede üstünü kızartmadan 35-40 dakika kadar pişirin.
  • Çıkardığınızda ortası pelte gibi sallanıyor olmalı.Dolapta bekleyince katılaşıp kesmeye hazır hale geliyor.
  • Ben daha önce yaptığım çilek konservesinden kullandım.Çilek püresi şeker ve nişastayı pişirip  ılıyınca çizkekin üzerine dökün.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SARAY SARMASI

İTALYAN PİZZASI