DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE

Damla Çikolatalı Kurabiye

En çok yaptığım ve her yapışımda aynı gün içerisinde biten bu tarif Elif Perçin Poyraz adlı bir hanımefendiye aittir.Bu tarifin aslı starbucks'tan ödüllü bir tarif olan cevizli tarçınlı kurabiyedir fakat ben bunu azcık değiştirerek kendime uyarladım.Normal tarifte kurabiyeler yurtdışında satılan cookies şeklindeler yani ınce ve yassılar ben daha çok un kurabiyesi şeklinde yapıyorum türk usulü yani :) Siz dilediğiniz gibi yapabilirsiniz. ,

Malzemeler:
  • 2 yumurta sarısı
  • 150 gr tereyağı veya margarin
  • 100 gr pudra şekeri
  • 1 çorba kaşığı su
  • yarım paket vanilya
  • yarım paket kabartma tozu
  • 300 gr un
  • 100-150 gr çikolata damlası
Yapılışı:
Un ve çikolata hariç tüm malzemeleri ekleyip yoğuruyoruz ve sonra unu da ekleyip kıvamlı bir kurabiye hamuru haline getiriyoruz.Daha sonra çikolatalırını da ekleyerek yuvarlak şekiller yapıyoruz ve en son üstüne yeniden damla çikolata ekliyoruz.Fırında yayılacağı için ben sadece çok azıcık damla çikolataları eklerken bastırıyorum.180 dereceli fırında altı kızarana dek pişiriyoruz ve afiyet olsun :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÇİLEKLİ CHEESECAKE

SARAY SARMASI

İTALYAN PİZZASI